Account aanmaken (nieuw lid)
Op deze pagina zijn stappen te vinden om een nieuw lid van een account te voorzien. Het nieuwe lid/bestuurder zal een email ontvangen met daarin een link om een wachtwoord aan te maken.
Stappen
Volg de volgende stappen om een account aan te maken voor een nieuwe gebruiker:
1: Log in als een bestuurder of admin.
2: Klik in het menu onder het kopje Bestuur op Leden aanmaken.
3: Vul de volgende velden van het formulier in:
- Gebruikersnaam – met deze naam kan de gebruiker inloggen / bijvoorbeeld lidnummer of ook het email adres.
- Email – dit is het email adres waar de aanmeld mail naar toe wordt gestuurd en hiermee kan ook worden ingelogd.
- Rol – kies lid of bestuurslid.
- Wachtwoord – dit is een standaard wachtwoord totdat de gebruiker zijn wachtwoord veranderd, dit hoeft niet per se aangepast te worden.
De andere velden hoeven niet ingevuld te worden het is wel netjes om de voornaam en achternaam in te vullen.
Let op: laat het vinkje aan staan bij ‘Gebruikersmelding versturen’ anders krijgt de gebruiker geen mail om zijn wachtwoord te veranderen.
Let op: laat het vinkje aan staan bij ‘Gebruikersmelding versturen’ anders krijgt de gebruiker geen mail om zijn wachtwoord te veranderen.
4: Klik op nieuwe gebruiker toevoegen.
5: De gebruiker zal een email ontvangen waar hij/zij een wachtwoord kan instellen. Het aanmaken van de nieuwe gebruiker is voltooid.
5: De gebruiker zal een email ontvangen waar hij/zij een wachtwoord kan instellen. Het aanmaken van de nieuwe gebruiker is voltooid.